seo optimizare-pentru-motoare-de-cautare The leading choice for enterprise digital marketing. Meet the digital marketing agency engineered to deliver ROI to enterprise clients at scale, with the results to prove it. Începeți acum   0757 741 036

Tot ce trebuie sa stii despre optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)

Alegerea cuvintelor cheie este esențială pentru reușita optimizării pentru motoarele de căutare.
Sunt 3 lucruri de care trebuie să ții cont când alegi cuvintele cheie pentru planul SEO:

1. Frecvența

Sau câte căutări se fac pe termenul respectiv. Evident vei dori să folosești termeni cât mai populari, dar care au legătură cu produsele tale.

S-ar putea să fie mai complicat să te diferențiezi pe cuvintele cele mai căutate. Asta ne duce la pasul  2 Copetitia

2. Competiția

Dacă ai deja un site cu ceva notorietate, poți apărea în rezultatele căutărilor pe cuvinte cheie populare, cum ar fi "legume" sau "fructe".

Dar și site-urile noi au o șansă. Dacă ești la început, caută cuvinte cu o competiție mai scăzută. Cuvintele cu un volum mare de căutări sunt puține.

Relevanta

Cuvintele cheie pe care le alegi trebuie să se potrivească cu ce oferi. Dacă pe site-ul tău ajung oameni care caută mere, iar tu vinzi doar pere, vor pleca cu siguranță.

Cum te asiguri de această potrivire? Folosind Google Search Console. Acolo vei găsi paginile care apar în rezultatele căutărilor și care primesc clicuri.

Rămâi alături de noi pentru lecția despre Google Search Console.

Avantaje

De ce ai nevoie de Optimizarea pentru motoarele? (SEO)

Atrageți mai mulți clienți.

Oricare ar fi obiectivul dvs., de la creșterea numărului de vizitatori pe site, a vânzărilor online, a numărului de apeluri telefonice, până la fidelizarea clienților, Google AdWords vă poate ajuta.

Faceți publicitate pe plan local sau global.

Direcționați-vă anunțurile către clienții din anumite țări, regiuni sau orașe ori către cei aflați pe o anumită rază în jurul companiei sau al magazinului dvs.

Bună! Bine ai venit la introducerea în Search Engine Optimization – SEO. Vom afla cum percep motoarele de căutare website-ul tău și cum să-l modifici corespunzător. Astfel, conținutul tău va fi afișat mai multor clienți potențiali.

În fiecare zi milioane de oameni caută online. De la bilete de avion la grădini zoologice. Asta înseamnă că sunt milioane de oportunități pentru ca afacerile să apară în fața potențialilor clienți.

Să presupunem că ai o mică fermă și vrei să te extinzi prin vânzări online. Tehnicile SEO ajută motoarele de căutare să-ți înțeleagă mai bine oferta. Asta înseamnă că atunci când cineva caută cuvinte asociate afacerii tale, cum ar fi "mere bio", ai șanse mai mari să apari în rezultatele lor. Un motor de căutare întoarce rezultate plătite, reclame și rezultate neplătite. Acestea se mai numesc și rezultate organice.

Motoarele de căutare au formule sau algoritmi prin care ordonează listele cu rezultate. Ele cercetează constant internetul pentru conținut nou. Cuvintele pe care le folosești pe site influențează poziția sa între aceste rezultate. În cazul fermei tale expresia poate fi: "Produse proaspete de fermă".

Motoarele de căutare au formule sau algoritmi prin care ordonează listele cu rezultate. Ele cercetează constant internetul pentru conținut nou. Cuvintele pe care le folosești pe site influențează poziția sa între aceste rezultate. În cazul fermei tale expresia poate fi: "Produse proaspete de fermă". Mai sunt și alți factori precum numărul de site-uri cu linkuri spre al tău. Ți se pare neclar? Gândește-te la motorul de căutare ca la un impresar. Un impresar cu scopul de a-i oferi celui sau celei care caută pe web exact ce are nevoie. Dar cum funcționează asta? Pentru a întoarce cele mai bune rezultate, motoarele de căutare adună cât mai multe informații despre website-uri. Pot urmări cât de populare sunt anumite site-uri sau ce spun oamenii sau alte site-uri despre ele. Pot lua în considerare cuvinte de pe anumite pagini sau cuvinte cheie din codul sursă al site-ului. Fiecare dintre aceste componente va ajuta motorul de căutare să găsescă cel mai potrivit rezultat pentru căutarea ta.

Motoarele de căutare iau acum în considerare și poziția geografică. O căutare în Marea Britanie va afișa rezultate locale. Sunt șanse mari ca o căutare similară în Franța să afișeze rezultate diferite. Mai mult, motoarele de căutare iau în considerare device-ul mobil folosit în căutare.

Dar la fel ca un impresar care e în business de ani de zile, algoritmii de căutare evoluează. Ei adaugă din ce în ce mai multă informație de-a lungul timpului.

Te întrebi acum ce poți face ca site-ul tău să fie atractiv pentru un motor de căutare? Vom vorbi mai mult despre asta în alte clipuri video. Dar iată un bun punct de plecare: motoarele de căutare apreciază cel mai mult conținutul unic, relevant și antrenant.

Cam așa stau lucrurile. Căutările sunt simplu de folosit și mulți o fac zilnic. Dar ce se întâmplă în spatele cortinei este în continuă schimbare. Pentru a-ți promova online site-ul, trebui să știi pe ce pun preț motoarele de căutare. Asigură-te că site-ul tău oferă aceste lucruri. Pe măsură ce vom înainta îți vom spune mai multe despre modul de funcționare al motoarelor de căutare. Și mai mult, te vom ajuta să-ți constuiești o strategie SEO pentru a-ți atinge obiectivele de business.

Odată ce înțelegi procesul SEO - optimizare pentru motoare de căutare, vei fi gata să-ți optimizezi website-ul. Te vom ghida pas cu pas și vei învăța să dezvolți un plan pentu a-ți atinge obiectivele.

Să presupunem că vrei să atragi noi clienți pentru afacerea ta online care livrează fructe și legume proaspete la domiciliu. Primul pas e cercetarea cuvintelor cheie. Trebuie să afli ce caută în online potențialii tăi clienții. Caută produse organice? Livrări săptămânale de legume? Apropo, dacă vrei să știi mai mutle despre cuvintele cheie, urmărește lecția noastră pe această temă.

Al doilea pas este să consideri subiectele conexe. Sunt populare rețetele vegetariene? Primești cereri pentru rețete de gazpacho? Așa vei putea alege cuvintele cheie potrivite pentru căutările clienților tăi. Ar trebui să faci asta cel puțin o dată pe an, ca parte a planului SEO.

Odată identificate cuvintele cheie de calitate, vezi cum te situezi în căutările respective. Câte dintre acele cuvinte sau fraze aduc site-ul tău în rezultatele motorului de căutare? Există subiecte care nu aduc vizitatori pe site-ul tău? Aceste informații te vor ajuta să-ți dai seama ce merge și ce nu. Dacă o frază populară precum "legume proaspete de țară" nu îți aduce vizitatori, poți adresa aceste lipsuri printr-un plan SEO.

Odată ce ai descoperit problemele SEO, trebuie să le rezolvi. Poate ai omis să scrii că oferi livrări în mod regulat. Sau poate nimeni nu are linkuri către site-ul tău. Poți invita bloggeri din sfera culinară să-ți viziteze ferma. Cine știe, poate vor scrie despre tine.

Fă o listă cu tot ce crezi că îți poate îmbunătăți perfromanța SEO și prioritizează. Nu te arunca să rezolvi problemele complicate din prima. Ia-o pas cu pas. Schimbări de amploare ale site-ului costă. Poti începe mai simplu prin postarea unui articol scurt pe o temă căutată. În exemplul afacerii de livrare a legumelor și fructelor, poți scrie despre "păstrarea prospețimii legumelor".

Pasul următor? Deadline pentru fiecare sarcină. Așa poți lucra consecvent conform planului.

Motoarele de căutare se modifică mereu. Multe schimbări au apărut pentru că oamenii caută mai mult de pe mobil. Cu fiecare eveniment important din contextul tău, verifică statusul planului SEO. Ajustează planul SEO când ceva nu funcționează. Ai pagini fără trafic? Ai vizitatori pe site, dar nu vinzi? Poate ai nevoie de calls-to-action mai puternice. Revizuiește-ți rezultatele periodic.

Hai să recapitulăm. Află care sunt cuvintele cheie pe care le caută clienții tăi, găsește soluții pentru probleme și prioritizează. Nu te teme să faci schimbări în planul SEO. Urmărește lecția noastră care explică procesul SEO! Vei afla mai multe pentru a pune în aplicare planul tău de optimizare pentru motoarele de căutare.

Hei! În acest videoclip îți voi explica de ce SEO este un proces continuu și care sunt pașii necesari pentru a-ți atinge obiectivele. Nu există scurtături pentru SEO care să te ajute să-ți imbunătățești vizibilitatea în fața oamenilor interesați de produsele sau serviciile tale.

Primul pas este cercetarea cuvintelor cheie. Vei descoperi cuvintele pe care oamenii le folosesc atunci când caută produse sau servicii similare cu ale tale.

Să presupunem că ai o mică fermă și ai demarat un serviciu de livrat legume și fructe la domiciliu. Când stii ce caută potențialii tăi clienți, de exemplu, rețete vegane sau produse sustenabile, îți poți optimiza conținutul site-ului și oferta pentru a se potrivi cu ce caută. Asta poate însemna postarea unei rețete săptâmânale, sau scrierea unui blog despre viața la fermă.

 

Procesul SEO nu se termină niciodată pentru că trendurile apar și dispar. Oamenii își schimbă comportamentul și motoarele de căutare evoluează permanent. Pe tine te interesează ce impact au aceste schimbări asupra site-ului și cum poți atrage trafic organic.

Iată 4 sfaturi despre cum poți rămâne la curent cu lumea motoarelor de căutare:

  1. Învață cum funcționează motoarele de căutare. Mulți oameni au bloguri care oferă informații despre update-uri, noi funcții, schimbări de algoritmi și sugestii despre cum poți optimiza un website.
  2. Stai cu ochii pe schimbări și vezi cum îți influențează site-ul. Poți descoperi că cel mai mare motor de căutare a făcut modificări care îmbunătățesc experiența utilizatorilor pe device-uri mobile. Dacă site-ul tău nu e optimizat pentru device-uri mobile, ar fi bine să îl updatezi pentru a fi mobile-friendly.
  3. Inspiră-te de la alte website-uri. Oferă transport gratuit? Sunt active pe rețelele sociale? Își updatează conținutul în mod regulat? Adoptă acele practici care se potrivesc afacerii tale.
  4. Vorbește cu clienții tăi. Ei au cele mai bune idei în privința conținutului care îți lipsește. De la ei poți afla ce produse au nevoie, ce funcționalități s-ar potrivi pe site-ul tău. Dacă îi asculți cu atenție pe clienți cum vorbesc despre produsul tău vei găsi cuvintele cheie. Cu siguranță vor folosi aceleași cuvinte și în căutări.

Acesta este procesul continuu de optimizare pentru motoarele de căutare. Pur și simplu trebuie să înțelegi ce așteptări au vizitatorii de la site-ul tău. E bine să-ți păstrezi flexibilitatea pentru a face schimbări atunci când e nevoie.

Verifică-ți cunoștințele
Hei! În acest clip video vom discuta despre cuvintele cheie și cum te ajută ele în SEO. Cuvintele cheie potrivite stau la baza unui SEO de succes.

De ce trebuie să cauți cuvintele cheie potrivite? Să presupunem că cineva e interesat de "fructe de pădure proaspete". Cum ar căuta? Ar putea folosi pur și simplu "fructe de pădure". Sau ar putea fi "mure", "zmeură" sau "căpșuni", etc. Dacă vinzi fructe de pădure, trebuie să cunoști termenii folosiți în căutări. Ideală este potrivirea conținutului tău cu ceea ce caută oamenii. Dacă nu se întâmplă asta, vei întâmpina dificultăți. Vizitatorii tăi vor căuta una, iar tu vei vorbi despre alta.

Sunt 3 lucruri de care trebuie să ții cont când alegi cuvintele cheie pentru planul SEO:

  1. Frecvența sau câte căutări se fac pe termenul respectiv. Evident vei dori să folosești termeni cât mai populari, dar care au legătură cu produsele tale. S-ar putea să fie mai complicat să te diferențiezi pe cuvintele cele mai căutate. Asta ne duce la:
  2. Competiția. Dacă ai deja un site cu ceva notorietate, poți apărea în rezultatele căutărilor pe cuvinte cheie populare, cum ar fi "legume" sau "fructe". Dar și site-urile noi au o șansă. Dacă ești la început, caută cuvinte cu o competiție mai scăzută. Cuvintele cu un volum mare de căutări sunt puține. Dar sunt multe cuvinte cu un număr scăzut de căutări. Acestea sunt cuvintele din "long-tail". Hai să detaliem puțin. În timp ce competiția pe cuvântul "căpșuni" poate fi foarte mare, o expresie precum "căpșuni organice livrate la domiciliu în Timișoara" face parte din acest "long-tail". Ea îți poate aduce rezultate SEO imediate. În cazul afacerilor mici oportunitățile SEO se găsesc în "long-tail". E nevoie de mult timp și efort pentru a apărea în rezultatele cuvintelor cheie populare. Cu toate aceastea, site-urile mici devin ușor relevante prin conținut construit cu cuvinte din "long-tail".
  3. Și cel mai important, 3 - relevanța. Cuvintele cheie pe care le alegi trebuie să se potrivească cu ce oferi. Dacă pe site-ul tău ajung oameni care caută mere, iar tu vinzi doar pere, vor pleca cu siguranță. Cum te asiguri de această potrivire? Folosind Google Search Console. Acolo vei găsi paginile care apar în rezultatele căutărilor și care primesc clicuri. Rămâi alături de noi pentru lecția despre Google Search Console.

În toate demersurile SEO, ține minte regula de aur: conținutul site-ului tău trebuie creat pentru oameni, nu pentru motoare de căutare. Nu adăuga cuvinte cheie nenecesare și nu le repeta fără rost. Suprapopularea site-ului cu cuvinte cheie este împotriva bunelor practici SEO.

Deci, când vine vorba de cuvinte cheie, amintește-ți: frecvență, competiție și relevanță. Ghidează-te după aceste principii și vei avea succes în toate demersurile SEO.

Salut! Te intimidează procesul de optimizare pentru motoarele de căutare? Scapă de această frică! Setează-ți obiective și măsoară-ți progresul în orice moment. În acest video vom vorbi despre importanța setării obiectivelor. Vom afla cum se definește succesul în SEO, ce anume va trebui să măsori și ce instrumente te pot ajuta. Când știi ce vrei să obții, poți măsura progresul și astfel îți faci treaba mai bine.

Hai să începem cu definirea obiectivelor SEO. Ce vrei să faci în online? Cum știi că vei avea succes?

Ok. Imaginează-ți că ai o mică fermă. Probabil îți dorești cât mai mulți clienți noi și relații bune cu cei existenți.

Tocmai ai identificat trei obiective de business:

Conversiile, respectiv transformarea vizitatorilor de pe site în clienți;

Engagement-ul, adică stimularea oamenilor în a interacționa cu conținutul site-ul tău;

Achizițiile, adică obținerea de noi clienți.

Stabilirea obiectivelor îți permite măsurarea progresului. Așa îți vei da seama ce merge și ce nu la site-ul tău. Unele măsurători contează mai mult ca altele. E incitant să fii în topul rezultatelor, dar asta nu garantează succesul. Să zicem că site-ul fermei tale apare primul în căutările pe "grădini cu legume". Ai mulți vizitatori, dar nu îți cresc deloc vânzările. Asta poate pentru că oamenii sunt interesați de plantarea legumelor în grădină și nu de cumpărarea lor de la ferma ta. Care-i ideea? Nu pierde timpul cu cuvinte cheie irelevante ofertei tale.

Dacă locul 1 în rezultate căutărilor nu-i obiectivul tău, atunci care este? Să ne gândim la alte moduri de a defini succesul în online. Hai să ne uităm la cele trei obiective identificate mai devreme. Conversiile le poți obține numărând oamenii care intră pe site și îți cumpără fructele și legumele. Sau numărând câți oameni se înscriu la newsletterul tău. Achizițiile și reach-ul le poți măsura prin numărul de apariții ale site-ului în rezultatele căutărilor și observând cât de des dau oameni clic pentru a-l vizita. Engagement-ul îl poți măsura identificând conținutul popular cu care oamenii interacționează, prin comentarii sau aprecieri în rețelele sociale.

Instrumentele Analytics și Webmaster ale motoarelor de căutare mari (Bing, Google, Yandex) îți oferă aceste informații gratuit. Aceste rapoarte te ajută să afli ce vizibilitate are site-u tău în căutări, ce cuvinte cheie îți aduc site-ul în pagina cu rezultate și câți vizitatori dau clic pentru a-l vizita.

Instrumentele Analytics sunt foarte utile pentru înțelegerea comportamentului vizitatorilor de pe site. Vei afla câți vizitatori veniți din căutări organice devin clienți, ce pagini ale site-ului transformă vizitatorii în clienți și ce conținut nu funcționează. Odată ce ai aceste informații îți poți ajusta strategiile SEO sau poți evalua performanța agenției pe care ai angajat-o.

Să recapitulăm! Pentru a înțelege cum se comportă site-ul tău în căutări, setează obiective SEO. Apoi măsoară-ți performanțele. Acum ești pe drumul spre succes în SEO.

OBŢINE O COTAŢIE DE PREŢ GRATUITA!

Noi revenim cu un răspuns în maxim 24 de ore.

TOP